close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מודד מוסמך מומלץ

מערכת שורשז סיוון, תשפא18/05/2021

מודד מוסמך מומלץ הוא פונקציה קריטית ומרכזית בעת בנית בית חדש. המודד הוא האדם האמון על סימון ומדידת השטח בשלבים ההתחלתיים של הבניה

תגיות:

מודד מוסמך מומלץ הוא פונקציה קריטית ומרכזית בעת בנית בית חדש. המודד הוא האדם האמון על סימון ומדידת השטח בשלבים ההתחלתיים של הבניה, מתוך כוונה להביא לאדריכל את פני השטח את כל המימדים שלו, כדי שיוכל לתרגם אותם לכדי תוכנית הנדסית מדויקת. בשלבים מאוחרים יותר, המודד גם יסמן בשטח את הנקודות הקריטיות, רגע לפני עליית קבלן השלד על השטח, כדי שהאחרון יידע במדויק היכן לקדוח ולהציב את גבולות הבית. בשלבים מאוחרים אף יותר הוא יבדוק, פעמיים, את מידת הדיוק של הבניה, כאשר הפעם האחרונה היא בעת הגשת התוכניות לאישור סופי לפני אכלוס הבית. לפיכך ולאור תפקידו הרבים, השגת מודד מוסמך מומלץ הוא עניין חשוב שיש להשקיע בו.

איך הופכים למודד מוסמך?
מודד מוסמך של היחידה למדידות הוא מודד שסיים את חוק לימודיו בתחום הגיאודזיה וכן עבר תקופת סטאז' מקיפה. אז ובעקבות עוד שורה של מבחנים, הוא רשאי להיכנס אל פנקס המודדים אותו מנהל 'המרכז הישראלי למיפוי', האחראי גם על הפיקוח וקביעת הסטנדרטים המקצועיים בתחום. מודד מוסמך מומלץ יופיע כחבר פעיל במאגר זה ואילו מודד שאינו מוסמך, יופיע בצבע אדום והוא אינו מומלץ.

מודד מוסמך מומלץ או מודד על פי מחיר
זה דבר טבעי עבורנו שאנחנו מנסים לחסוך. ברוב המקרים זה גם משתלם לנו אבל בתחום המדידות, זה יכול להיות גם מסוכן. מדידה לא נכונה, בכל אחד מן השלבים יכולה להוביל לפסילת הבית על ידי הרשויות או להריסת חלקים ממנו. במקרים הסבוכים יותר, אנו נגלה את הטעות בשלבים מאורחים יותר, כאשר יציבותו של הבית כולו מוטלת בספק והוא מהווה סכנה ליושבים בו. גם אם לא תהיה שום בעיה בטיחותית, יכול להיות שהבית יסבול ממראה פגום אסתטית וכן מתקלות חוזרות ונשנות בתשתיות, שנבנו לאורך ולרוחב הבית על פי נתונים לא נכונים.

לכן, במקרה זה, יש חשיבות על מודד מוסמך מומלץ ולא על מודד שאינו מוסמך אך מציע מחירים זולים מאוד. נדרשת פה רמת דיוק ומיומנות מאוד גבוהה כמו גם ידע נרחב ויכולות, לצד ציוד טכני מתקדם ומשוכלל. ודברים אלו, אינם עולים בזול. במידה ויש לכם הצעה שכזו, שנראית לכם קצת חשודה- אל תיקחו את הסיכון. בסופו של דבר מדובר בבית שלכם שהשקעתם בו כל כך הרבה כסף ואנרגיה ובשלומם של משפחתכם.

תבדקו, תשוו תחקרו
כדי להגיע אל מודד מוסמך מומלץ, דרושה פעולה אקטיבית. אומנם כאמור, ניתן לראות את רשימת כל המודדים המוסמכים באתר המרכז הישראלי למיפוי אבל גם מול רשימה זו, כדאי לחפש מודד מוסמך מומלץ. דרך טובה לכך היא להיעזר באנשי מקצוע כמו אדריכלים וקבלנים, העובדים בצמוד למודדים מוסמכים וכן שכנים או חברים, שהשתמשו לו מכבר בשירותיו של מודד. מעבר לאיכויות המקצועיות של מודד מוסמך מומלץ, נסו לברר מהי רמת השירות שלו, עד כמה הוא זמין ועד כמה הוא מעורב. ברוב המקרים, המודד יצטרך לבקר 4 פעמים באתר ולבצע בו ובמשרדו עבודות שבהם תלויה ההתקדמות שלכם. לכן, גם לרמה השירותית חשיבות רבה.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה